עיצוב קליידוסקופ, אשליה גרפית | צרו מראה מרהיב של צורות משוכפלות

תיאור המשחק

מטרת התוכנה, היא לאפשר שליטה תוך התנסות ביצירה מרהיבה שנוצרת כאשר הצורות משוכפלות ומסתובבות. שילובים שונים של צורות, מיקום שונה של צורה גודל שונה. עובי שונה של צורה יוצרת מראה אחר של התנועה הסיבובית המשוכפלת.

שעשועי עיצוב בקלידוסקופ

שעשועי עיצוב בקלידוסקופ באמצעות תוכנת יצירה לבניית קלידוסקופ. שעשוע נוסף קשור לשם העברי – האקדמיה ללשון עברית מצאה חלופה עברית למלה שקטנים מתקשים להגות, קלידוסקופ. במארס 2012, נבחרה המלה שהציעו עמי סגל ואלון גנץ – גלילור.

להפעלת המשחק

קליידוסקופ עיצוב ויזואלי | אשליה גרפית

מה זה קליידוסקופ

הפרוש המילולי של השם קליידוסקופ מחולק לשניים. קליידו – יופי, חן. סקופ – מביט, מתבונן. הביטוי הכללי משמעותו. “להתבונן ביופי”
הקלידוסקופ הקלאסי הוא בצורת גליל. בתוך הגליל קבועות מראות בזוויות מסוימות וביניהן חרוזים, שברי זכוכית צבעוניים, פיסות נייר ועוד. כאשר מסובבים את הקלידוסקופ מול האור רואים צורות הנדסיות מרהיבות המתחלפות עם כל סיבוב. כאשר החלקים שבפנים, משנים את מקומם.
קלידוסקופ דיגיטאלי בנוי על עקרון השיכפול, עקרון השכפול פועל בדיוק כמראה. הדבר גורם לאפקט דומה למה שאנו רואים בקליידוסקופ קלאסי.

למי מיועדת התוכנה

תוכנת היא תוכנת יצירה לילדים. בפשטות ובקלות ניתן ליצור מראות מרהיבים. היא מתאימה לכל גיל. ועיקר ההנאה מהאפשרות ליצור אין סוף שילובים של צורות וצבעים.

הדרכה

לחיצה על כפתור קדימון בראש עמוד זה תפנה אותכם לסרטון שממחישה כיצד להשתמש בתוכנה.

הערות מעצבים

התוכנה Kaleidoscope Design היא תוכנת יצירה לילדים ומאפשרת לימוד אפקטים ויזואליים אותם יוצר קליידוסקופ. ילדים בתהליך היצירה שותפים בתכנון ויצירת הצורות המעניינות והסימטריות שנוצרות בשל הגדרות שכפול הדמויות באמצעות התוכנה.

קלידוסקופים נבנים בכל העולם מחומרים שונים ומצבעים שונים. תוכנה זו משקפת את המראה הדיגיטלי של הקלידוסקופ. ניתן להיעזר בתוכנה זו כדי להבין את עיקרון המראות ושיכפול דמויות ולהבין כיצד האפקט הויזואלי של קרן אור עובד, במציאות ובעולם הווירטואלי.

היו הראשונים לקבל חדשות ועדכונים חמים מהמערכת, ילדכם יודה לכם.

שעשועי עיצוב | קלידוסקופ | אשליה גרפית