בניית משחקי מחשב באסטרטגית לימוד חדשה, האם המצאנו את הגלגל מחדש? בנינו משחקי מחשב, ארבע בסדרת "לימודיסק", כשאנחנו משתמשים בעקרונות מקוריים שלנו ליצירת למידה רגשית- המשיכו לקרוא כאן

בניית משחקי מחשב האם המצאנו את הגלגל מחדש?

בניית משחקי מחשב מסדרת "לימודיסק", נעשתה תוך שימוש בעקרונות פשוטים ומקוריים ליצירת למידה:

כל שלושת המשחקים הינם משחקים פתוחים, כלומר בכל עת ניתן לצאת מכל פעילות או לבחור ולהיכנס לפעילות מועדפת אחרת.בניית משחקי מחשב

שלשת משחקי לימודיסק, לגילאי 2-6 | משחקי אותיות לגיל  4-6  | והכנה לכיתה א' לגיל 5-7, בנויים כמסלול טורי. ניתן להתקדם בהם במעבר מתחנה לתחנה או על פי בחירה והעדפה אישית.

המשחק מתנהל ע"פ המסלול, מאפשר לילד המשחק לשמוע את סיפור המשחק ואת הוראות ההפעלה לכל משחק ולהתקדם באופן עצמאי.

המעבר מתחנה לתחנה מידי עם סיום משימות התחנה הקודמת. בין התחנות קיימים קטעים מקשרים שסוגרים מילולית משימה ופותחים משימה חדשה.

המשחק לימודיסק לגילאי 6-9 אינו בנוי כמסלול טורי אלא מחייבת תהליך בחירה וקבלת החלטות.

בפני המשחק נחצבת "משימת על" סיפורית שאותה הוא צריך להשלים תוך פתרון בעיות ומשימות מקומיות בתחומי הלימוד השונים.

לימודיסק, עקרונות בניית משחקי מחשב

להלן מספר מהעקרונות שמנחים אותנו בעת בניית משחקי מחשב, תוך שימת לב לתכנים חינוכיים ורגשיים:

• התאמת המשחקים לספקטרום רחב של משתמשים – משחק מחשב זה מתאים עבור ילדים באוכלוסייה הכללית.

מתוך תגובות הורים ומטפלים שהתנסו בו מסתבר כי גם ילדים עם לקויות למידה, נהנו, למדו וחוו הצלחה.

הוסרו המרכיבים התחרותיים, שמקובלים ככלי לעידוד ילדים ללמוד ולשחק.

מרכיבים כמו: הגבלת זמן, צורך בתגובה מהירה, ניקוד וציונים, סנקציות לכישלון, גירויים חזותיים וקוליים מרתיעים, סממנים של אלימות ו/או תוקפנות.

• המשחקים משולבים, במסגרת סיפורית, כך מועבר תוכן ערכי שונה בכל משחק באמצעות סיפור העלילה.

טיפוח העצמאות – המשחק מאפשר לכל ילד לשחק בקצב אישי, הניווט פשוט ואינטואיטיבי וההוראות משולבות כחלק מסיפור העלילה.

טיפוח הביטחון העצמי – בעת הצלחה בכל משימה ניתנים לשחקן, חיזוקים חיוביים, מגוונים ואישיים, כאשר חלקם פונים לילד בשמו הפרטי.

בעת אי הצלחה במשימה, מתרחשת למידה חדשה, ללא מתן ערכיות שלילית לתגובה.

והנה עוד כמה עקרונות חשובים

גיוון ועניין – הפעילויות והמשחקים מגוונים ושונים: בתוכן הנלמד, בסוג וסגנון המשימה, בקושי המוטורי וכד'.

התאמת המינון – מספר הפעילויות בכל משימה מדודות ומשתנות בין נושא לנושא.

זהו אמצעי שמאפשר רצף פעילות, בניית עניין, צמצום שעמום, בניית הצלחה והקטנת האפשרות לחוויית הכישלון מעומס והצפה.

• העשרה שפתית – בכל המשחקים יש הקפדה על שימוש בשפה עברית עשירה, מגוונת ונקייה.

• טיפוח יצירתיות – בכל משחק יש שילוב של פעילות יצירה מובנית וחופשית שמשלבת פעילות במשחק ומחוצה לו.

• כלי לפעילות המשך – המשחק ותכניו המגוונים משמשים ככלי למידה ופיתוח קשר בין אישי.

תוך כדי המשחק (שיתוף ושיחה) ואחריו (הרחבת הלמידה, חקירה וכד')

לצפיה בגרסת משחקים להורדה לחצו כאן

בניית משחקי מחשב לימודיסק, נראה טריוילי לגמרי